Subject: Kriisitankla Valga linnas
From: "Kaupo Kutsar" <[email-masked]>
To: "Meelis Mesi" <[email-masked]>
Cc: Päästeamet <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Lenna Hingla" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Feb 2025 10:23:13 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Valgamaal on praegu ainult üks kriisitankla Pikasillas kus peab olema
tagatud kriisitanklale vastavad kütusekogused ja autonoomne
tankimisvõimekus kriisi ehk eelkõige elektrikatkestuse korral. Valga
linnast asub lähim kriisitankla seega 41 km kaugusel, kaugematest küladest
veelgi kaugemal. Samas kuna Pikasilla kriisitankla teeninduspiirkond on
seetõttu väga suur siis ei pruugi päriselt kütuse kogust igal ajahetkel
jaguda piisavalt isegi mõnepäevase kriisi puhul.

Valga Vallavalitsus küsis Päästeametilt kooskõlastust vastavalt
planeerimisseadusele ja sellele on Päästeamet ka vastuse saatnud. Täname
vastuse eest.

Valga Vallavalitsus ja piirkonnas elutähtsaid teenuseid osutavad
ettevõtted sooviksid väga nõuetele vastavat kriisitanklat asukohaga Valga
linnas. Palume päästeameti kriisireguleerimise spetsialistidel läbi mõelda
praegused tegutsemisplaanid ja tuleviku vajadused kütuse kättesaamise
seisukohast kriisi ajal Valga linnas ja valla kõigis külades.

Päästeametil ja riigiametitel laiemalt on olemas erialane pädevus ning
rahaline võimekus teha koostööd kriisitanklate planeerimisel koos
eraettevõtetega. Praegu on Cirkle-K planeerimas mahukaid ehitustöid ja
seega on kriisireguleerimise planeerijatel olemas ülimalt soodne võimalus
aidata rajada Valga linna kriisitankla.

Kas Päästeamet teeb koostööd Cirkle -K Valga tankla arendajatega
tankimisvõimekuse rajamiseks kriisi olukorras?

Palume informatsiooni millal saab Valga linnas olema kriisitankla või
vähemalt kriisi ajal kütuse väljastamist tagav tankla, kus kohapealsed
kogused võivad olla normidest väiksemad?

Kui täna puudub kinnitatud kuupäevadega ajakava siis palume vähemalt
ülevaadet mingist võimalikust perspektiivist.

Manuses on informatsiooniks detailplaneeringu eelnõu avaliku väljapaneku
teade ja detailplaneeringu eelnõu esitamine kooskõlastamiseks, millele on
Päästeamet vastuse esitanud (ohutuse seisukohast).

Lugupidamisega

Kaupo Kutsar

Valga Vallavalitsus

asevallavanem

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5328 5586